Beskrivning: Just nu är det många som kontaktar oss både via telefon och e-post gällande elmarknaden och dess höga elpriser, vilket leder till lite längre svarstider än vanligt. Om du vill se dina fakturauppgifter eller kolla din elförbrukning kan du göra det genom att logga in på Mina sidor.

Google Translate:

Beskrivning: Just nu är det många som kontaktar oss både via telefon och e-post gällande elmarknaden och dess höga elpriser, vilket leder till lite längre svarstider än vanligt. Om du vill se dina fakturauppgifter eller kolla din elförbrukning kan du göra det genom att logga in på Mina sidor.

Om det blir strömavbrott

Vi lägger ut information på vår webbplats och skickar ett sms till våra elnätskunder när vi har strömavbrott inom vårt nätområde.

Felsökning och felanmälan

Gör en enkel felsökning innan du felanmäler strömavbrottet:

  • Kontrollera säkringarna – Slå till automatsäkringar eller byt ut trasiga porslinssäkringar.
  • Kontrollera jordfelsbrytare – Slå till jordfelsbrytaren om den slagit ifrån. Kvarstår problemet, så är det något fel i din anläggning.
  • Strömlöst hos grannarna – Saknar även grannarna ström är det troligt att felet beror på elnätet.
  • Driftinformation – Sök information om driftstörning på vår webbplats.
  • Avbrottsavisering via SMS – Om nätavtalet är skrivet på dig så skickas ett SMS när vi har avbrott i elnätet.

Om du är fortsatt strömlös efter att ha felsökt din anläggning ber vi dig att felanmäla strömavbrottet till oss på telefon 0455-783 75 vid ordiniarie öppettider. Övriga tider når du oss på journummer 0455-800 25.

Avbrottsersättning

Om du drabbas av ett sammanhängande strömavbrott om minst 12 timmar har du vanligtvis rätt till avbrottsersättning. Du kan läsa mer information om när du är berättigad till avbrottsersättning och om skadestånd vid strömavbrott via länkarna längre ner. 

Eftersom vissa avbrott inte registreras automatiskt i våra system krävs det en felanmälan ifrån dig som kund för att dessa avbrott skall komma till vår kännedom. Vid omfattande avbrott som berör många kunder behövs ingen särskild felanmälan.

Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

Länkar

Läs mer om avbrottsersättning

Läs mer om skadestånd

 

Vanliga frågor och svar

    Vi skickar ett sms till dig som är elnätskund och har ett mobilnummer registrerat hos oss.

    Vi skickar ut sms när vi har registrerat ett strömavbrott på din anläggning. Vi skickar också ett sms dagen innan när ett planerat strömavbrott ska ske på din anläggning.

    Logga in på affarsverken.se och uppdatera ”mina uppgifter” med det mobilnummer som du vill ha sms till.

    Nej tyvärr. Idag har du inte den möjligheten. Men vi jobbar på det!

    Ja det går bra. Logga in på affarsverken.se och uppdatera ditt mobilnummer under ” mina uppgifter”.

    Ja, meddela oss på kundservice@affarsverken.se eller ring 0455-783 75.

    Då vill vi att du meddelar oss detta genom att skicka oss informationen via affarsverken.se/fel-nummer.