Beskrivning: Just nu är det många som kontaktar oss både via telefon och e-post gällande elmarknaden och dess höga elpriser, vilket leder till lite längre svarstider än vanligt. Om du vill se dina fakturauppgifter eller kolla din elförbrukning kan du göra det genom att logga in på Mina sidor.

Google Translate:

Beskrivning: Just nu är det många som kontaktar oss både via telefon och e-post gällande elmarknaden och dess höga elpriser, vilket leder till lite längre svarstider än vanligt. Om du vill se dina fakturauppgifter eller kolla din elförbrukning kan du göra det genom att logga in på Mina sidor.

Nyhet 12 december 2022

Få ett sms om strömmen går

Vi på Affärsverken arbetar hela tiden med att utveckla och uppdatera våra tjänster för att göra det enklare för dig som kund. Därför lanserar vi nu en sms-tjänst för strömavbrott. Tjänsten riktar sig till dig som är elnätskund hos Affärsverken och kommer att användas vid både planerade och oplanerade strömavbrott.

Nu testar vi den nya tjänsten

Måndagen den 12 december kommer vi att påbörja ett test genom att skicka ett sms till alla telefonnummer vi har registrerade. Testet kommer att pågå under vecka 50. Du kommer att mottaga ett sms per anläggning.

Får du inget sms under vecka 50, har vi inte ditt nummer. Logga in på affarsverken.se och uppdatera ditt mobilnummer. Är du osäker på att vi har ditt mobilnummer kan du göra det redan nu.

Om du får ett sms till en anläggning med en adress som inte tillhör dig, så ber vi dig att gå in på affarsverken.se/fel-nummer för att vi ska kunna plocka bort ditt nummer från den anläggningen.

I nuläget kan du endast få sms till ett mobilnummer.

Vi finns här för dig

Stöter du på problem eller har övriga frågor finns vi här för dig. Du kan läsa mer om strömavbrott via länken längre ner eller kan vår kundservice guida dig rätt.

Om det blir strömavbrott