Frågor och svar om Kivra

Vanliga frågor om Kivra!

Kostar Kivra något för mig som kund hos Affärsverken?
– Nej, Kivra är en gratistjänst och innebär ingen extra kostnad för dig.

Kommer alla försändelser från Affärsverken att gå till Kivra?
– Nej, det är endast fakturor från Affärsverken som kommer att gå till Kivra.

Kan jag avsluta tjänsten om jag vill fortsätta få mina försändelser på papper?
– Du kan när som helst avanmäla eller anmäla dig till Kivra. Du kan även välja att stänga av en enskild avsändare under ”Inställningar”.

Kan en medarbetare på kundcenter på Affärsverken hjälpa mig att ansluta mig till Kivra?
– Nej, du måste själv anmäla dig via Kivras hemsida, www.kivra.com, eller via appen. Du kan även höra av dig till Kivras support, se kontaktuppgifter längst ner.

Kan jag missa att jag har fått en faktura från Affärsverken till Kivra?
– Du meddelas alltid via e-post (och i appen om du har den) varje gång en ny försändelse kommer till din Kivra. I slutet av månaden påminner också Kivra om olästa fakturor.

Kan jag betala mina fakturor via Kivra?
– Ja, eftersom du loggar in säkert med Mobilt BankID, kan du koppla ett kontonummer för dina betalningar och därmed använda Kivras betalningsfunktion.

Hur länge lagras mina försändelser i Kivra?
– En fördel är att Kivra inte rensar bland dina dokument, så de ligger kvar där till dess att du själv tar bort dem.

Om jag redan är ansluten till Kivra, vad behöver jag då göra för att få fakturor från Affärsverken till Kivra?
– Du behöver inte göra någonting, dina fakturor från oss kommer automatiskt till din digitala brevlåda i Kivra.

Om jag redan har e-faktura från Affärsverken till min internetbank och fortsatt vill ha det så, hur gör jag då?
– Du behöver inte göra någonting, dina e-fakturor från oss kommer även fortsatt skickas till din internetbank.

Hur gör jag för att komma i kontakt med Kivras support?
– Kivras support tar gärna hand om dina frågor relaterade till tjänsten och dem når du via 08-533 335 37 och support@kivra.com.

Kivras support tar gärna hand om dina frågor relaterade till tjänsten och dem når du via 08-533 335 37 och support@kivra.com.

Du behöver inte göra någonting, dina e-fakturor från oss kommer även fortsatt skickas till din internetbank.

Du behöver inte göra någonting, dina fakturor från oss kommer automatiskt till din digitala brevlåda i Kivra.

En fördel är att Kivra inte rensar bland dina dokument, så de ligger kvar där till dess att du själv tar bort dem.

Ja, eftersom du loggar in säkert med Mobilt BankID, kan du koppla ett kontonummer för dina betalningar och därmed använda Kivras betalningsfunktion.

Du meddelas alltid via e-post (och i appen om du har den) varje gång en ny försändelse kommer till din Kivra. I slutet av månaden påminner också Kivra om olästa fakturor.

Nej, du måste själv anmäla dig via Kivras hemsida, www.kivra.com, eller via appen. Du kan även höra av dig till Kivras support, se kontaktuppgifter längst ner.

Du kan när som helst avanmäla eller anmäla dig till Kivra. Du kan även välja att stänga av en enskild avsändare under ”Inställningar”.

Nej, det är endast fakturor från Affärsverken som kommer att gå till Kivra.

Nej, Kivra är en gratistjänst och innebär ingen extra kostnad för dig.

Senast ändrad: 2017-11-22 15:59

Chatta med kundservice