Flytt

Ja. Om du flyttar inom vårt nätområde flyttar vår kundervice enkelt med ditt elavtal. Flyttar du utanför vårt nätområde, behöver vi din nya adress, anläggningsid, områdesid samt datum för inflytt. Uppgifterna ovan får du från ditt nya elnätföretag.

Nej. Du måste även anmäla utflytt/säga upp ditt nätavtal på den gamla adressen.
Om du har nätavtal via oss på Affärsverken kan du säga upp det här

Du kan också säga upp ditt nätavtal via telefon, mail eller ett besök i vår reception.
Till kundservice

Ja. Abonnemanget är knytet till mätaren och följer inte med dig. Många väljer att ha parallella nätavtal under en flytthelg, för att få tillgång till el på två ställen samtidigt.

Vi behöver anläggningsid, områdesid och adress. Det är viktigt att datum för inflytt är samma som hos elnätföretaget. Det är också viktigt att samma person står för elavtalet som för nätavtalet.

Nej. Affärsverken ingår inte bland de företag, som får reda på adressändring. Du måste som kund själv meddela oss på Affärsverken när du byter adress.

När du flyttar ska du säga upp ditt nätavtal och sedan gör vi en slutavläsning av din elmätare. Har du inte meddelat oss din utflyttning står du fortfarande för elen, fram till dess att vi har läst av mätaren.

Tänk på att du inte blir automatiskt utflyttad för att du lämnar in en adressanmälan. Du har olika möjligheter att säga upp ditt nätavtal; du kan göra en uppsägning via webben, besöka oss på kundservice, du kan ringa eller faxa. Glöm inte att lämna din nya adress till oss så att slutfakturan kommer till rätt adress.

Till uppsägning av nätavtal via webben

 

Senast ändrad: 2012-06-27 08:00