Affärsverken byter logotyp - satsar på grön resa och digital tillgänglighet

Publicerad 02 sep 2016 10.00

Sedan början av 1900-talet har Affärsverken byggt infrastruktur i Karlskrona. Det har varit en lång resa som från och med nu tar en ny tydlig kurs.

"Affärsverken har sedan några år påbörjat en grön omställning. Nu ökar vi förändringstakten. Vi ska jobba ännu miljösmartare, skapa energibesparande produkter och utveckla miljöfrämjande projekt - exempelvis infrastruktur för laddstolpar", berättar VD Tomas Eriksson.

Målet är att kunderna ska få bättre kundupplevelser och helhetslösningar.

" Vi ska också öka den digitala tillgängligheten för våra kunder. Vi ska vara enkla att komma i kontakt med och att göra affärer med", säger Tomas Eriksson.

För att markera förändringsarbetet byter Affärsverken nu logotyp. Den tidigare blå/röda symbolen ersätts med ett modernare utryck i två blå nyanser som står för havet och himlen, vilka är grundläggande element i Karlskrona.

Arbetet med att byta ut skyltar och strajpa om bilar och båtar påbörjas nu i september och görs löpande under kommande år.

Ny logotyp presenteras i eftermiddag: Affärsverkens nya logotyp finns att ladda ner på www.affarsverken.se från och med klockan 15.00 idag 2/9.

För mer info, kontakta:

Anna Wallin, Marknads- och försäljningschef
anna.wallin@affarsverken.se
Mobil 0708-78 30 89

Tomas Eriksson, VD
tomas.eriksson@affarsverken.se
Mobil 0733-31 48 55

Senast ändrad: 2016-09-02 09:59